sobota 23. septembra 2017

Prečo nie, keď je to také jednoduché?

Dnes bude reč o absolútne zbytočných papierových obrúskoch. Spotreba našej rodiny (štvorčlenná, deti majú 3 a 1 rok) bola 100 ks balenie obyčajných IKEA bielych obrúskov (salvetiek) za 1,5 roka, čo nie je veľmi veľa, ale aj tak som sa jedného dňa pozastavila nad tým, že prečo vlastne? Načo?

Rozmýšľala som, na aký účel salvetky používame: balenie chlebíka na cestu, pod vyprážance, na vsiaknutie mastnoty a veľmi výnimočne aj na utieranie úst (pri väčších oslavách, asi raz za rok, inak sme barbari, dospeláci si ústa nepotrebujú utierať a deťom ich umyjeme).

Teraz po krokoch: balenie desiatej sa dá krásne vyriešiť znovupoužiteľnými voskovými obrúskami, dokonca sa nimi dá nahradiť aj používanie potravinárskej fólie: 




Pod rezníky sa dá použiť krajec suchého chleba (na fotke s chlebíkom vo vajci): 




A na utieranie úst? Nie je nič krajšie ako ponúknuť hosťom krásny biely látkový obrúsok ako zdedený z babičkinej výbavy:




Jednorázových papierových vreckoviek som sa zbavila už dávno - jednoducho používam látkové (nežehlím ich): 



detská verzia: 


Vlhčené utierky som nikdy nepoužívala, zdalo sa mi nepríjemné utrieť dieťatku zadok namydlenou handričkou a neumyť ho potom, takže doma som zadoček hneď umývala v umývadle, na cestách používala látkovú plienku namočenú do vody (mala som ju vo fľaške).

Jednorázové plienky som nepoužívala nikdy, výborne sa mi osvedčili klasické staré bavlnené štvorce, ešte po mne a mojich súrodencoch v kombinácii s vrchnou nepriepustnou plienkou, na cesty som ich brala tiež, preprať plienku je radosť a schne rýchlejšie ako by trval nákup jednorázových, sušili sme napríklad aj privretú v okne auta. 



S jednorázovými vložkami a tampónmi som skončila ešte pred narodením detí, nahradila som ich vložkami látkovými a menštruačným kalíškom: 



Veľmi nepríjemne som sa cítila, keď staršia nastúpila do škôlky a mali sme priniesť vlhčené utierky a papierové vreckovky. Všetko vo mne sa búrilo a mala som chuť kričať - Pre Boha, a to načo? Alternatívne riešenie nie je o nič náročnejšie!!!

Budúci článok, ak mi múza nenaruší plány, budem venovať otázke - Ako sa dajú nahradiť igelitky pri nákupe ovocia a zeleniny?


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára