piatok 27. marca 2015

Predmaterská príprava

Minule som spravila veľký objav. No dobre, nebol veľký, napísala som to len preto, lebo tak to znelo veľkolepejšie a dôležitejšie a mamina na materskej sa občas potrebuje cítiť nesmierne dôležito. 

Aha, teraz k môjmu malichernému objavu. Všetky tie predpôrodné kurzy sú zbytočné, to som zistila už dávno, učiť sa ako dýchať? Hmm??? A to načo? Oveľa užitočnejšie by bolo pre budúcu mamu chodiť do posilňovne posilňovať s 10 kilovými činkami v každej ruke, trénovať prekážkový beh s nákladom, vyskúšať súťaž, v ktorej musíte čo najdlhšie stáť na nohách a aspoň jednou rukou sa dotýkať veci, ktorú si chcete vysúťažiť, ísť na odvykačku od počítača, telefónu, kníh, spánku a sedenia kedy sa vám zachce, ďalej si treba spraviť kuchársky kurz, kde vás naučia uvariť obed za 5 minút a jednou rukou, hm, je toho dosť. Ale hlavne, úplne najdôležitejšie je ísť na kurz sebaovládania. Keď ten malý človek robí hh ááá mem mem a pritom sa snaží ručičkami "lietať", treba si ho zobrať na ruky, aj keď je to už po stopäťdesiaty raz za deň (to som podcenila), keď piští, že chce toto, keď piští, že nechce toto, keď chce iné toto, keď toto neposlúcha ... ale najviac sa vám kurz sebaovládania zíde, keď vám otec konkrétneho človeka odpovie na otázku, či by sa mohol ešte chvíľku hrať s malinkou, lebo vy chcete zjesť v pokoji aspoň raňajky, že nie, musí ísť a ešte dodá: "Vidíš, to je ten údel pracujúceho človeka." Pff, a ja akože nepracujem? V akej inej práci by som vláčila všade so sebou vyše desať kilové svojhlavé závažie, ešte aj na záchod, vstávala by som o šiestej (dobre, taká práca by sa našla, aj horšia, viem) a to každý deň, nemala by som voľno cez víkendy, ani nárok na dovolenku, žiadne prémie, žiadne preplatené nadčasy (aha, pri 24 hodinovej pracovnej dobe 7 dní v týždni nadčasy neexistujú), žiadna prestávka na obed (!) uf, veď to je porušovanie ľudských práv.

A predsa, aj keď už ozaj máte chuť tresnúť dverami, dieťa nechať na pospas osudu - veď sa zahrá, aj vodičku dostalo k sebe, aj plný tanier keksíkov - a odísť do teplých krajín, hromovým hlasom sa ozve Matka príroda a hovorí: "Zostaneš, zdvihneš dieťa zo zeme, keksíky zjedz ty a dieťa zabav!"

A potom príde nejaký idiot (určite to bol chlap alebo bezdetná žena) a nazve prácu okolo dieťaťa materskou dovolenkou. Haló Matica slovenská, chcem nahlásiť lingvistickú nezrovnalosť!

2 komentáre:

  1. Toto je bezna forma novodobeho otroctva. Sluzka pracuje za placu ale otrok pracuje zadarmo a bez naroku na osobnu volnost...
    Z.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Až teraz som si všimla komentár :D Ja sa nemôžem až tak sťažovať, že nemám plácu - práve som si pozrela sms, dostávam 260,24 eur. Pracovné podmienky - žiadna dovolenka, pracovný režim 24/7, nočné - každú noc, nadčasy tým pádom neexistujú, aj, keď sú neustále, hovorí sa im, mami, ja ešte nechcem spinkať.
      Inak, najskôr som si myslela, že tým otrokom myslíš slovinského otroka, ale veľmi rýchlo som pochopila.

      Odstrániť